Patricia Thibaut Páez

  • Licenciada en Sociología, Pontificia Universidad Católica, Santiago, 2006
  • Ph.D., Education, University of Sydney, Sydney 2015
  • M.A., Graduate Studies, Australian National University, Canberra, 2009

 

Tu nombre

Tu Email

Asunto

Tu Mensaje

Artículos en revistas con comité editorial (Scielo, Scopus, otros)
  • Thibaut, P. Curwood, J.S., (en línea) Multiliteracies in practice: Considering multimodal production across the curriculum. Theory into Practice. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00405841.2017.1392202
  • Thibaut, P. (2015). Social network sites with learning purposes: Exploring new spaces for literacy and learning in the primary classroom. Australian Journal of Language and Literacy, 38(2) 83-94.
  • Thibaut, P., Curwood, J.S., Carvalho, L., & Simpson, A. (2015). Moving across physical and online spaces: A case study in a blended primary classroom. Learning, Media and Technology, 40(4), 458-479.
  • Walczak, M., Uziak, J., Oladiran, M., Baeza, C., Thibaut, P. (2013). Industry Expectations of Mechanical Engineering Graduates. A Case Study in Chile. International Journal of Engineering Education, 29(1), 181–192.
Capítulos de Libros
  • Thibaut (2017) Interacciones en el muro de una red social de aprendizaje: Continuidad y cambio en la sala de clases. In J. Silva Quiroz, ed. Educación y Tecnología: Una mirada desde la Investigación e Innovación. Santiago. ISBN: 978-956-393-378-9
Ponencias en congresos
  • Thibaut (2017).  “Interacciones en el muro de una red social de aprendizaje: Continuidad y cambio en la sala de clases”, XX Congreso Internacional EDUTEC Universidad de Santiago de Chile, Santiago, 8-10 noviembre.
  • Thibaut, P. Tecnología y aprendizaje en la sala de clases. Workshop Internacional sobre Literacidad en la Escuela/International workshop on educational literacy SILE / ISEL 2016, Los Andes, 28-29 Noviembre 2016.
  • Thibaut, P., & Curwood, J.S. Fostering literacy and creativity: Digital tools and online spaces in a blended primary classroom. Literacy Research Association conference, Carlsbad, CA. Estados Unidos, Diciembre 2015.
  • Thibaut, P. Inclusión y pobreza en el contexto digital: Una aproximación desde la literacidad. In Primer Congreso Internacional sobre Educación y Pobreza CIEP. Villarrica, Chile, 8-10 January 2015.
  • Thibaut, P., & Curwood, J.S. Understanding digital spaces in the classroom: Considerations for learning and literacy. In Australian Literacy Education Association (ALEA)/Australian Association for the Teaching of English (AATE) National Conference: Anticipating new territories, building strong minds, places and futures. Australia, Darwin, 9-12 July 2014.
  • Thibaut, P. Teaching and learning processes in a school learning network. In C. Rensing et al. Ninth European Conference on Technology Enhanced Learning (pp. 594–595). Graz, Austria, 16-19 September 2014.
  • Thibaut, P. Supporting multiliteracies and socio-personal skills of young 21st learners through technology. In The 26th International Congress For School Effectiveness and Improvement. Santiago, Chile, 3-6 January 2013.
Array